Pungreje

fluer til side 008Pungrejer eller kårer er det vi i daglig tale betegner som mysider. Det er et lille dyr der minder om små rejer,og de findes i store mængder i de kystnære områder. De er 2 til 3 cm lange og tyndere end rejer,men kropsformen er den samme. Om efteråret samles de i store stimer i det kystnære vand, for derefter at vandre mod dybere og varmere vand.

Jeg har et lille rev der er kendt for at holde en fisk eller to. Det var sidst på efteråret, men stadig lunt, da jeg kom til pladsen. Jeg var heldig, der var ikke andre end et par strandskader der holdt kalas i strandkanten. Mens jeg betraktede de smukke fugle viste der sig en fisk i overfladen, så var der da nogle hjemme. Jeg startede med et par kast fra starten af høften, for ikke at skræmme eventuelle fisk nær land. Men vandet var helt kaffebrunt,det kunne jeg ikke rigtig forstå, det havde jo ikke blæst i flere dage.

Det viste sig, at det var store sværme af mysider der var på revet. Det var lidt sjovt at stå og betragte,at når de kom ind fra den lyse sandbund og ind på det mørke,så skiftede de farve. Jeg havde ellers bundet en lille kutling på forfanget, men den blev skiftet ud med en lille mysis.

Det er den der er på fotoet, der fangede 2 fine fisk den dag.

Krogen er en CS 54

Hale samt skjold er organsa

Krop er perlemors flashtinsel der er dækket med vinylrib forkrop er hareuld.

Den kan med fordel bindes i flere faver.
Knæk og Bræk John

 

 

Leave a comment