Pink Zonker

Søndag eftermiddag.
Jeg er lige kommet ind af døren, min søn Sebastian har besøg af sin gode ven Silas, det er mildt sagt lidt af en krigszone jeg er trådt ind i.
De 2 drenge udkæmper drabelige kampe med deres Lego Ninjago figurer og det går bestemt ikke stille af sig, Didde ligger på sofaen og ser opgivende ud.
Sådan har det været hele dagen siger hun.
I det samme ringer min telefon.
En let råben og hurtig snak i telefonen, gør det svært at opfange særlig meget af talestrømmen, samtidig får Lord Garmadon (Den onde hersker i Ninjago) Hugget sine ben af i et drabeligt slag fra den Sorte ninja Cole.
Hurtigt skynder jeg mig ovenpå, og nu kan det nok være at det hele bliver lidt mere interessant, (set med en fiskers øjne) en gut der tidligere på ugen har købt og hentet nogle Zonkers, fortæller i maleriske vendinger hvordan han har taget 4 fisk på en af de lyserøde zonkerfluer i dag, og mistet et par stykker, deriblandt en fisk der efter sigende skulle have været lige så bred over ryggen som en karpe.

Fluen, en ikke særlig flaterende flue at kigge på men den fanger godt.Fluen er lavet specielt med Bombarda fiskeri for øje, med et par ret tunge kuglekædeøjne der får den godt ned i vandet, den er nemlig bestilt til at fiske med i pålandsvind.

Materialer:
Krog: TMC 777sp str 4
Hoved: Kuglekædeøjne Large
Krop: Gliss n Glint dubbing.
Vinge: Lyserød Kanin.
Flash: Peacock
Første dubbing løkke: Pink craftfur
Anden dubbing løkke: Lyserød kanin

Fluen giver en masse spil i vandet og flytter noget “vand”
Den kræver ikke de store bindekundskaber, og er ret hurtig at binde.
Og fisk det fanger den….

Rigtig god bindelyst

/Allan

Ps. Ny vinkel på kameraet, nu skal jeg bare lige have skruet lidt ned for lyset, det må blive i 3 fluebinder film…

7 thoughts on “Pink Zonker

  1. Hej Allan

    Fed video, fed flue. Men jeg kommer lige igen med lidt konstruktiv kritik af opsætning med kamera/lys, hehe 😉

    Vinklen er blevet bedre, men lyssætningen er helt hen i vejret. Det er meget svært at se detaljer. Du skal om på den anden side af bordet, og derefter justere lyset som om du ville tage et billede. For ikke så få for mange skygger, ville 2 lamper på hver side der lyser ind for/bag-fra nok give et bedre billede.

    Du skriver det selv i kommentaren, jeg tror bare ikke løsningen er mindre lys, men i stedet andre vinkler på lyset (og et blødere lys).

    • Hej Arnt.
      Jeg er bestemt glad for din kritik.
      Jeg har i dag købt 2 nye lamper som jeg skal prøve, problemet her med denne video var faktisk min egen lampe på stikket som var helt off med hensyn til lys.
      Jeg vil betstemt prøve at gøre det bedre næste gang.

      Kom endelig med kritik, det er med til at gøre det bedre…

      /Allan

  2. Billig softbox:

    Arkitektlampe fra Ikea. Sparepære der ikke afgiver megen varme (kan også købes der) samt den slags tyndt stof man stryger på diverse ting og sager (det ligner til forveksling stoffet fra en softbox) som kan købes i panduro hobby eller lign. butik.

    Samlet pris per box < 100,-

  3. nydeligt:-) og oven i købet med god musik til
    en softbox vil helt sikkert gøre lyset meget mere behageligt, evt 2 stk (en i hver side)

Leave a comment